Κυριακή 21 Μαΐου 2017

ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;



Πρόσκληση στο Δ.Σ. του συλλόγου μας και στη ΔΟΕ να απαντήσει με κάθε πρόσφορο ένδικο μέσο στην προσπάθεια απαξίωσης της προσχολικής εκπαίδευσης από τους εργαζόμενους των Παιδικών Σταθμών.

Εδώ και ένα τουλάχιστον χρόνο γινόμαστε μάρτυρες ενός αντιεπιστημονικού παραληρήματος και συντεχνιακού αιτήματος του παιδαγωγικού προσωπικού των Παιδικών Σταθμών. Μέσα από κομματικούς διαύλους και δημόσιες σχέσεις αιτούνται την ενοποίηση των δομών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ακυρώνοντας κάθε έννοια λογικής, επιστημονικών δεδομένων και σύγχρονων εξελίξεων. Ζητούν περίπου την επιστροφή στο Μεσαίωνα της προσχολικής εκπαίδευσης διεκδικώντας μερίδιο ευθύνης σε κάτι που είναι παντελώς διαφορετικό από την όποια ‘’επιστημονική’’ τους κατάρτιση. Μόλις προχθές κοινοποίησαν μια κατάπτυστη για εργαζόμενους ανακοίνωση (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ) στην ΑΔΕΔΥ καλώντας τους γονείς να εμπιστευθούν τους Παιδικούς Σταθμούς για την εκπαίδευση των προνηπίων, αλλά και διεκδικώντας κυβερνητική ρύθμιση ενιαίας εκπαίδευσης των παιδαγωγών Βρεφονηπιακών Σταθμών με τους Νηπιαγωγούς.

Στην επισυναπτόμενη επιστολή τους με έκπληξη διαβάζει κανείς την υποστήριξη αναχρονιστικών θέσεων για την Προσχολική Εκπαίδευση που μακράν απέχουν από τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, αλλά και θα ανέμενε κανείς από ανθρώπους/επιστήμονες που παρακολούθησαν έστω και περιορισμένα ορισμένα μαθήματα παιδαγωγικής, παιδαγωγικής ψυχολογίας, αναλυτικών προγραμμάτων. Μια δομή που ικανοποιεί κοινωνικές ανάγκες, όπως άλλωστε αναφέρονται στο έγγραφό τους και προσδιορίζονται επακριβώς: ‘’ασφάλεια, φροντίδα, διατροφή, ανάπαυση’’ οφείλει να αναγνωρίσει πως το Νηπιαγωγείο επιπρόσθετα και κυρίως προσφέρει αντισταθμιστική αγωγή, στοχευμένα προγράμματα παιδαγωγικής διδακτικής παρέμβασης, εφαρμογή διαθεματικών προσεγγίσεων, εφαρμογή θεωριών μάθησης και σειρά άλλων μεθοδολογικών εργαλείων και επιστημονικών παρεμβάσεων που υπερβαίνουν το ‘’περίπου’’ ή το ‘’έτσι έκανε και η μαμά μου’’ και εφαρμόζουν προγράμματα σοβαρά και στοχευμένα.

Λυπούμαστε για την αντιεπιστημονικότητα του λόγου τους όπου φθάνουν να υποστηρίζουν πως η πρώιμη επαφή με γνώσεις ευθύνεται για εμφάνιση διαφόρων μορφών μαθησιακών δυσκολιών(!!!) Όμως, η ακροτελεύτια σημείωσή τους ‘’Επιστημονική τεκμηρίωση κειμένου: Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών (ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ)’’ μας πείθει για την πλήρη άγνοια παιδαγωγικών ερευνητικών δεδομένων, για συντεχνιακή λογική, επιστροφή στη δεκαετία του ’60 και δυστυχώς έλλειμμα επίγνωσης της επιστημονικής άγνοιάς τους. Είναι ανούσια κάθε προσπάθεια εκλογίκευσης, αφού είναι φανερό πως το επιστημονικό χάσμα είναι χαοτικό και η συντεχνιακή λογική, τους οδηγεί, σε τύφλωση και κώφωση έναντι κάθε επιστημονικού δεδομένου.

Καλούμε το Σύλλογο Εκπαιδευτικών του νομού μας να συνεδριάσει εκτάκτως για το θέμα, οργανώνοντας συνέλευση Νηπιαγωγών με ομόφωνη πρόταση του Δ.Σ.: την ανάληψη πρωτοβουλίας της ΔΟΕ με κάθε ένδικο μέσο έναντι της συντεχνίας των εργαζομένων στους Παιδικούς Σταθμούς και της προσπάθειας απαξίωσης του δημόσιου δωρεάν δίχρονου σχολείου Προσχολικής Εκπαίδευσης. Καλούμε επίσης το Σύλλογό μας να συντάξει και να δημοσιεύσει άμεσα επιστολή απάντηση προς τη συντεχνιακή οργάνωση των Παιδικών Σταθμών και δημοσίευση επιστολής με επιστημονικά πορίσματα προς ενημέρωση των γονέων.

Επισημαίνουμε τέλος και προειδοποιούμε για τα εξής: για το φλέγον αυτό ζήτημα, η ΔΟΕ όφειλε ήδη να έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες που να διασφαλίζουν το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Η συζήτησή του κατά τις εργασίες της 86ης Γ.Σ. τον Ιούνιο αν και επιβεβλημένη, απέχει πολύ χρονικά από τις εξελίξεις που εντωμεταξύ τρέχουν. Για το λόγο αυτό, αναμένουμε η αντίδραση της Ομοσπονδίας μας να είναι ακαριαία, όπως η σοβαρότητα των περιστάσεων απαιτεί.
Διαφορετικά, πολύ φοβούμαστε ότι τον Ιούνιο θα είναι πλέον αργά… 


ΕΝΙΑΙΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ Π.Ε. ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
f/b: Ενιαίοι Ανεξάρτητοι Εκπαιδευτικοί Χαλκιδικής

http://anexartitoihalkidikis.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου