Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ 2014-2016

Το Ενιαίο Ανεξάρτητο Ψηφοδέλτιο κατέθεσε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου το κάτωθι πρόγραμμα δράσης προς διαβούλευση με τα λοιπά μέλη. Θεωρήσαμε υποχρέωσή μας και ένδειξη αξιοπιστίας όσων πρεσβεύουμε την κατάθεση προγράμματος δράσης, ανεξάρτητα της κατοχής ή μη του Προεδρείου. Αξίζει να σημειωθεί πως το κείμενο τελικά αποτέλεσε και τον κεντρικό πυρήνα συζήτησης και διαμόρφωσης του τελικού κειμένου προγράμματος δράσης που θα κοινοποιηθεί από το Δ.Σ. 


ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Στη δύνη των μνημονιακών υποχρεώσεων και δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι Ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας πενταετίας, δίχως τη λαϊκή συγκατάθεση ή νομιμοποίηση, η κοινωνία γνωρίζει εκφυλιστικές τάσεις, ως αποτέλεσμα της φτώχειας. Παρά το άδοξο ‘’τέλος των μνημονίων’’ η ανεργία διογκώνεται, ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων, η επιστροφή σε λογικές εργασιακού μεσαίωνα, με τους εργοδότες να εκμεταλλεύονται και να εκβιάζουν στο όνομα της ‘’κρίσης’’ τους εργαζόμενους και τους εν δυνάμει εργαζόμενους, επισημοποιήθηκε και ο κύκλος του μαρασμού δεν έχει τέλος. Η κυβερνητική πολιτική έχει εξαντλήσει κάθε κοινωνική ομάδα, κάθε επαγγελματική ομάδα. Με τον σαφέστερο τρόπο η κυβέρνηση επέδειξε μια πρωτόγνωρη αποφασιστικότητα και πυγμή σε κάθε διαμαρτυρόμενο εργαζόμενο, πολίτη, νέο, με αποφάσεις δικαστηρίων, με επιβολή τρομοκρατίας και απειλών, με πειθαρχικά μέτρα και κυρίως με ΦΟΒΟ.

Η ελληνική κοινωνία για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της γνωρίζει το φαινόμενο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας και μάλιστα με επίσημη εκπροσώπηση στο ελληνικό κοινοβούλιο. Η σύγχρονη έκφραση της ναζιστικής μισαλλοδοξίας και του φασισμού έχει υπευθύνους και ενορχηστρωτές. Είναι κυβερνητικές οι ευθύνες, καθώς άλλοτε με πολιτικές στρατηγικές  για κατακερματισμό της ελληνικής κοινωνίας και φτωχοποίηση του μεγαλύτερου τμήματος της κοινωνίας και άλλοτε ανάγοντας σε ‘’επίσημους συνομιλητές’’ τους εκπροσώπους της εγκληματικής αυτής οργάνωσης, ενίσχυσε το πολιτικό όνειδος σε κοινοβουλευτικό κόμμα.

Η κυβερνητική πολιτική υιοθέτησε στους πλέον ευαίσθητους κοινωνικούς τομείς, της υγείας και της παιδείας το μοντέλο του νεοφιλελευθερισμού, οδηγώντας τις δομές που για δεκαετίες στήριξαν το κοινωνικό κράτος σε μαρασμό και τους λειτουργούς του σε απόγνωση. Απαξίωση, υποχρηματοδότηση, εκφοβισμός λειτουργών, παράδοση στον ιδιωτικό τομέα αποτυπώνουν το νέο τοπίο του κοινωνικού κράτους της χώρας μας.  

Το δημόσιο σχολείο καταρρέει στο όνομα του περιορισμού των δημοσίων δαπανών, αυξάνοντας ωστόσο την περιστασιακή σχέση εργασίας, με όρους οικονομικού μεσαίωνα, για τους χιλιάδες συμβασιούχους συναδέλφους. Ταυτόχρονα με τον μαρασμό της δημόσιας προσχολικής αγωγής, τα κουπόνια των προγραμμάτων ΕΣΠΑ για αγοραία προσχολική αγωγή στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια παρουσιάζονται ως κατάκτηση και προσφορά. Εμείς, οι λειτουργοί του εκπαιδευτικού αγαθού της παιδείας γνωρίζουμε καλύτερα την εκπαιδευτική πολιτική της τελευταίας πενταετίας, της εκπαιδευτικής πολιτικής της φωτοτυπίας, της υποχρηματοδότησης, των μηδενικών διορισμών, της σκληρότερης ρατσιστικής αντίληψης με την εγκατάλειψη των μαθητών με ιδιαιτερότητες (σωματικές και μαθησιακές), της επιβολής μιας αυθαίρετης ιδεοληψίας για αξιολόγηση των λειτουργών και όχι του εκπαιδευτικού συστήματος κ.α. που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε συρρίκνωση του δημόσιου δωρεάν παρεχόμενου αγαθού.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μιας νεοφιλελεύθερης ιδεοληπτικής αντίληψης, που με την εφαρμογή της επιδιώκει να μετατοπίσει τις ευθύνες της ακολουθούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής στους λειτουργούς της, τους θεματοφύλακες της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αποτελεί τη σαφέστερη διαστρέβλωση των ευθυνών με την επιβολή του φόβου. Ασφυκτική επιβολή ‘’μορφωτικών’’ δράσεων, επίφαση ‘’κοινωνικού’’ σχολείου που αποκρύβει τον πραγματικό σχεδιασμό για εντατικοποίηση των σπουδών με κατακερματισμό των γνώσεων, ακύρωση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, ηλεκτρονικές καταχωρήσεις των μαθητών για ‘’μελλοντική χρήση’’, εφαρμογή ποσοτικών δεδομένων στην πολυδιάστατη προσωπικότητα των μαθητών, μετατροπή των κοινωνικών ανισοτήτων σε εκπαιδευτικών είναι το σχολείο του μέλλοντος, είναι το σχολείο που απαρέγκλιτα επιδιώκει η κυβέρνηση του χάους.

Μπροστά στα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα τη διάθεσή τους να προασπιστούν το κράτος δικαίου, το κράτος πρόνοιας και την επιστροφή της νομιμότητας. Διεκδικούμε παράλληλα ένα σχολείο με παιδαγωγική αυτοτέλεια, με υψηλό φρόνημα των λειτουργών του, με αντισταθμιστική αγωγή, σεβασμό στις ιδιαιτερότητες, επιμόρφωση και αναδιάταξη της παιδευτικής στοχοθεσίας σε ένα σχολείο που συμβάλλει σε μια δημοκρατική, πολυπολιτισμική κοινωνία.

ΑΞΟΝΕΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ:

1. Μελέτη και προβολή των προτάσεων και των αιτημάτων μας, με ενεργοποίηση όλου του δυναμικού του συλλόγου μας, με την αναβάθμιση και λειτουργία των Γ.Σ. και τη μόνιμη επαφή με τους συναδέλφους.
2. Κοινοί αγώνες με την ΑΔΕΔΥ (για ζητήματα όπως μισθοί, συντάξεις, δικαιώματα δημοσίων υπαλλήλων, εργασιακές σχέσεις, απολύσεις) με την ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
3. Ειλικρινή και διαυγή σχέση με την ΔΟΕ εφαρμόζοντας ένα πλαίσιο κριτικού διαλόγου και εφαρμογής μιας αλληλεπιδραστικής επικοινωνίας.
4. Ανάδειξη του φασισμού, της μισαλλοδοξίας  και του ρατσισμού σε κάθε του έκφανση. Σαφή και αδιαμφισβήτητη καταδίκη του φασισμού και των εκπροσώπων.

ΠΟΛΙΤΙΚΑ:

1. Ενεργητική  αλληλεπίδραση με τη ΔΟΕ, την τοπική ΕΛΜΕ, το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ και το Εργατικό Κέντρο Χαλκιδικής.
2. Διενέργεια επαφών με πρωτοβάθμιους συνδικαλιστικούς φορείς και σωματεία του Νομού Χαλκιδικής για την ανάπτυξη κοινού διεκδικητικού μετώπου. Εκπροσώπηση σε κάθε κοινωνική ή εργασιακή διεκδίκηση.
3. Ανάδειξη των κοινωνικών προβλημάτων, όπως αυτά εκφράζονται και αναπτύσσονται στον βασικό πυρήνα της κοινωνίας, στα σχολεία, με ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης.
4. Ενημέρωση των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των βουλευτών/πολιτευτών του Ν.Χαλκιδικής με δημόσια κατάθεση προτάσεων και κλήση τους για δημόσια αξιολόγηση και τοποθέτηση επί των προτάσεών μας.
5. Διενέργεια εκδήλωσης με θέμα την παιδεία, τα προβλήματα και τις μελλοντικές προοπτικές με τη συμμετοχή των βουλευτών/πολιτευτών όλων των κομμάτων (πλην της Χρυσής Αυγής).
6. Ανάληψη πρωτοβουλιών με: δημόσιες τοποθετήσεις του συνδικάτου, κείμενα διαλόγου και προβληματισμού προς τους γονείς, παράθεση συνεντεύξεων τύπου και θεματικές εκδηλώσεις για ζητήματα ξενοφοβίας, ρατσισμού, σχολικής βίας κλπ στα σχολεία μας και στην κοινωνία.
7. Ανάδειξη του ζητήματος της εξόρυξης χρυσού στην Χαλκιδική και των συναφών περιβαλλοντικών συνεπειών.
8. Παρεμβάσεις και τοποθετήσεις επί των μειζόνων πολιτικών θεμάτων δημόσια, αλλά και ανάληψη πρωτοβουλιών. 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ΟΡΓΑΝΩΣΗ - ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ:

1. Αξιοποίηση της ιστοσελίδας του συλλόγου. Αξιοποίηση συναδέλφων με γνώσεις πληροφορικής, πρόβλεψης στην ιστοσελίδα για ειδικό τομέα ενός ανοικτού forum ανταλλαγής απόψεων και επικοινωνίας. Καταχώρηση όλης της κείμενης εκπαιδευτικής νομοθεσίας.
2. Δημοσιοποίηση των πρακτικών Γ.Σ. και Δ.Σ. στην ιστοσελίδα του συλλόγου.
3. Δημοσιοποίηση των δαπανών του συλλόγου. Καθορισμός χιλιομετρικής αποζημίωσης ύψους 0,20 ευρώ / χιλιόμετρο για τα μέλη του Δ.Σ. που κατ’ εντολή του Δ.Σ. πραγματοποιούν ενημερωτικές επισκέψεις σε σχολεία και για συμμετοχή τους σε Δ.Σ. Καμία χιλιομετρική αποζημίωση για κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις κλπ. Επέκταση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για κάθε μέλος του συλλόγου μετακινείται κατ’ εντολή ή αναγκαιότητα λειτουργίας του συλλόγου. Τήρηση ημερολογίου κίνησης με τελική έγκριση μηνιαία από το Δ.Σ. Αποζημίωση μελών του Δ.Σ. μόνο με την κατάθεση των νόμιμων παραστατικών καυσίμων ή διοδίων.
4. Σύναψη σύμβασης νομικής συνδρομής με εργατολόγο για τα μέλη του συνδικάτου με συνδικαλιστική κάλυψη επί οιουδήποτε υπηρεσιακού ζητήματος.
5. Οργάνωση διαπαραταξιακών κλιμακίων ενημέρωσης σε μηνιαία βάση από τα μέλη του Δ.Σ., ανεξάρτητα από υφιστάμενη αγωνιστική κινητοποίηση.
6. Οργάνωση συνδέσμων στα σχολεία όλου του Νομού για ευελιξία επικοινωνίας και αλληλοτροφοδότησης, ως προέκταση του Δ.Σ.
7. Ενίσχυση των δράσεων αλληλεγγύης μεταξύ των μελών του συλλόγου.
8. Ανάληψη πρωτοβουλιών κοινωνικής διάστασης και απήχησης εμπεδώνοντας κλίμα αλληλεγγύης και κοινωνικής παρουσίας με τους πολίτες.
9. Δημιουργία τράπεζας αίματος των εκπαιδευτικών του Ν.Χαλκιδικής.
10. Συνεδριάσεις του Δ.Σ. σε διαφορετική κάθε φορά σχολική μονάδα.
11. Αλλαγή καταστατικού λειτουργίας του Ταμείου Αγώνα σε αναλογικότερη βάση.
12. Επαφή με Συλλόγους ΠΕ άλλων Νομών, κυρίως σε θέματα ανάληψης & συντονισμού κοινών δράσεων, όπως απεργιακές κινητοποιήσεις, δράσεις κατά της αξιολόγησης  κλπ.
13. Τήρηση και εφαρμογή του καταστατικού και των άρθρων του και όχι μεροληπτική εφαρμογή του. Ενεργοποίηση των προβλέψεων του καταστατικού για όσους αντιστρατεύονται με ενέργειες και παραλείψεις τους τις διατάξεις του.


ΠΑΙΔΕΙΑ:

1. Δημιουργία ομάδων εργασίας προτάσεων και θέσεων επί όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων που θα κατατίθενται προς έγκριση στα μέλη του συλλόγου και δημοσιοποίηση προς την κοινωνία και τη ΔΟΕ.
2. Οργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων του Δ.Σ. με ομάδες εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, καταγραφή προβλημάτων/αιτημάτων/προτάσεων, επεξεργασία και διαβίβασής τους στην αρμόδια ομάδα εργασίας.
3. Επικοινωνία με τους Συλλόγους Γονέων, αμοιβαία ενημέρωση και κοινές δράσεις σε θέματα παιδείας και τοπικού ενδιαφέροντος ζητήματα.
4. Οργάνωση ιστορικού αρχείου εκπαίδευσης και συνδικαλιστικού κινήματος Π.Ε. στο Νομό Χαλκιδικής από τη σύσταση του συλλόγου έως σήμερα.

5. Οργάνωση σε ετήσια βάση 2 ενημερωτικών ημερίδων σε Πολύγυρο και Ν.Μουδανιά σε καίρια θέματα παιδείας με αξιοποίηση και του επιστημονικού προσωπικού του συλλόγου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου